יום שישי, 3 בספטמבר 2010

על חרם האמנים וכיבוש

בפרקי אבות נאמר: "הוו מתונים בדין" (פרק ראשון, משנה א'). הכוונה היא שיש לבדוק כל דבר לעומק באופן לוגי ומושכל ורק לאחר מכן לקבל החלטות בנושאים שונים. החרם שעשו האומנים על תושבי אריאל והשימוש שלהם במילה כיבוש מקומם כל איש דתי, ולא רק דתי.. גם חילונים רבים המרגישים סימפטייה לעמם מתקוממים ונגעלים מהמהלך. אבל עלינו לזכור שנאמר בתורה "לא תתורו אחרי לבבכם", ומכאן - אין לנו לקבוע דעה רק מתוך רחשי ליבנו. עלינו להישמע לעצת חכמים ולבדוק את הדברים לעומק. אם יש אמת בטענות השמאל הרדיקלי - הרי שעלינו לאמצם ולקבלם אפילו אם ליבנו מתנגד לכך. האמת היא החשובה ולא דעתו של איש בודד ממגזר זה או אחר.
נביט לרגע במילה כיבוש. משמעות המילה היא השתלטות של קבוצה מסויימת על שטח טריטוריאלי בו מתגוררת אוכלוסייה השייכת לקבוצה אחרת. ייתכן כי תושבי השטח המקוריים גורשו ממקום מושבם וייתכן כי הם עדיין גרים בו אך ללא ריבונות על השטח. בשני המקרים מדובר בכיבוש שכן הקבוצה הכובשת השליטה את מרותה על השטח.
לפי טענות השמאל - ההיישבויות כולן הן אזור כבוש ובכללם אריאל.
בטרם נמשיך לבדוק סוגיה זו לעומק נבחן חלופה אשר דרכה השתלטות על שטח לא תיחשב ככיבוש. החלופה היא קנייית אדמה בכסף מלא. באם נמכרת אדמה מסויימת מקבוצה אחת לקבוצה השניה - הרי שמתוקף הקניה זוהי זכותה המלאה של הקבוצה הקונה להשליט את מרותה על השטח. לפי היגיון זה נוכל לומר בוודאות שראשון לציון,למשל, אינה שטח כבוש, שכן היא נקנתה בכסף מלא.
נסכם עד כאן כי למעט קניית אדמה בכסף מלא - לא היצגנו עדיין דרך (בהמשך המאמר תיבחן דווקא דרך נוספת) להשתלטות על שטח ללא כיבושו.
בהמשך ניסיוננו לבדוק לעומק את טענות האמנים, נבחין בדבר לוגי נוסף - הדרך לדעת את חוזקה של טענה מסויימת היא לבדוק את עקביותה. טענות אשר אינן עקביות מצביעות על שיפוט מוטה של טוען הטענה וממילא לא נתייחס ברצינות לאמירותיו שכן הוא משוחד. רק כאשר טענה היא עקבית נוכל לדעת כי אכן מדובר באידיאולוגיה שאינה מוטית ויש להתייחס אליה ברצינות. כאשר טוענים אנשי השמאל הרדיקאלי כי יש להחרים את ההתיישבויות שכן הן שטח כבוש, מדוע הם מתעלמים מכל שאר השטחים, הכבושים לא פחות מאזור יהודה ושומרון? בעיירה שייח מוניס גרו אלפי ערבים אשר גורשו בברוטאליות כדי ליצור את מה שקרוי היום צפון תל אביב. מדוע הם לא מפגינים שיסתיים הכיבוש הנורא הזה? מדוע לא מצהירים האמנים שהם אינם מוכנים להופיע בהתנחלות של צפון תל אביב? ועוד יותר גרוע, מדוע רוב אנשי הרוח המתנגדים בחירוף נפש להתיישבויות עוד מגדילים לעשות וקונים במיליונים דירות בצפון תל אביב?
אם אכן נלחמים אותם אנשי השמאל בכיבוש, כיצד הם עצמם מתעלמים מחוסר העקביות הכל כך משווע בטענתם?
מכאן אנו לומדים דבר פשוט - בבסיסו של העניין לא מדובר במלחמה בכיבוש. שכן אם כך אכן היה הדבר, הטענה הייתה עקבית ואנשי השמאל היו דורשים להפסיק עם כל הכיבוש לאלתר.
כדי לרדת לשורש העניין ולהבין מהו באמת האוייב של השמאל הרדיקאלי נציע כעת דרך נוספת בה יכול עם להתיישב בשטח מבלי שהדבר ייחשב ככיבוש.
הדרך היא ירושה.
נניח וקניתי שטח אדמה מסויים בכסף מלא. וודאי שלא נאמר שבני כבש אותו אם הורשתי לו את השטח. וודאי שכל טיעון שייאמר כנגד זכותו של בני על השטח ייחשב כניסיון גניבה.
עד לכאן הכול טוב ויפה, אך מה לכך ולהתיישבות היהודים בארצם? זכות היהודים על הארץ, או לפחות על חלקיה שלא נקנו בכסף מלא קיימת אך ורק אם הארץ הורשה להם ע"י אבותיהם. אם לא, הערבים צודקים - ועלינו לעזוב את כל הארץ למעט אזורים בודדים שנקנו בכסף מלא. המקור לזכותם של העם היהודי על ארץ ישראל הוא רק אחד - תורת ישראל. ללא התורה - אין לנו זכות על האדמה הזאת. שכן, אם שכח העם היהודי את מעמד הר סיני חלילה ואינו מקבל את תורתו כאמת - אנו לא יותר מעם אכזרי שהתשתלט בכוח על אוכלוסייה חסרת ישע. ללא קבלת התורה לא נוכל לטעון שהארץ לא נכבשה על-ידינו אלא הועברה אלינו בירושה ע"י אבותינו שקיבלו אותה במתנה ממי שברא את העולם כולו.
אך אם נקבל את התורה כאמת, אז הדבר הוא הפוך לגמרי. אלו הם הערבים, בני ישמעאל, שכבשו את אדמתינו. לא רק שעלינו להמשיך ולבנות בארצנו ללא ייסורי מצפון, אדרבא - עלינו לסיים במהירות את הכיבוש הערבי על חלקים גדולים מארצנו. עלינו לפנות את ההתנחלות הערבית ברמאללה, לסלק את ההתנחלות האיראנית מעזה וכן הלאה.
מכאן אנו לומדים במה באמת נלחמים אנשי השמאל הרדיקלי. המלחמה היא לא בכיבוש כפי שכבר הוכחנו - המלחמה היא בתורת ישראל. לא סתם תמצאו רבים מאנשי השמאל שכופרים בקנאות שלא הייתה מביישת את נטורי קרטא בכל דבר הקשור בזהותם היהודית.
אנשי השמאל עושים אם כן בחירה אומללה, נוראית, מסוכנת ביותר - כדי לכפור בחוקי ה' הם מוכנים אפילו לגרש יהודים ללא רחמים מביתם, להחרים ברשעות שאינה יודעת גבולות אנשים תמימים הגרים באריאל, להנהיג חרמות כלל עולמיים על מדינת ישראל ואפילו לצדד בערביי ישראל שמזדהים בגלוי עם איראן וחיזבאללה. וכל זה כדי שחס וחלילה לא יקבלו על עצמם שמירת שבת, כשרות, חיי קדושה וכו'. שכן אם הם מקבלים את זכותם של היהודים על ארצם, אזי הם למעשה מכירים באמיתות התורה - וזה מעבר למה שהם מוכנים.
אנחנו צריכים להתפלל על נשמות מסכנות אלה שיזכו לחזור בתשובה ולהבין את טעותם. ויפה שעה אחת קודם.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

וואו איזו חכמה, פשוט גאון הדור.