יום רביעי, 18 באוגוסט 2010

על שמירת נגיעה

שמירת הנגיעה היא אחת המצוות היותר קשות לביצוע. כוחו של היצר גדול ולעתים רק הידיעה שמדובר בחטא אינה מספיקה כדי לנצח אותו. טוב לו לאדם שיהיה בידו כלי נוסף כדי לנצח את יצר הרע בקרב. ככתוב "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה". מהו אותו כלי מופלא שיאפשר לאדם להתגבר על יצרו? ידיעת המשמעות האמיתית של נגיעה באיסור ובחינה קרובה של ההשלכות של שמירת המצווה או הפרתה על כל הקשר הזוגי בוודאי יעזרו לאדם להבין כבר באופן שכלי שלא כדאי לו להיכשל.
הדבר דומה לאספן יהלומים שכל יום קונה יהלום מחנות מסויימת. יום אחד הוא מגלה שכל הסחורה מזוייפת. מיד הפסיק את קניותיו שכן היהלומים שנראו לו משובחים התגלו לפתע כזיוף.
כך גם האדם, אם היה מגלה שההנאה הגופנית הרגעית בעצם פוגעת בו עד מאוד ומקרבת אפשרות של סבל נורא - וודאי שהיה מוותר על כל זה ללא קושי רב.
אך מהו הקשר הישיר הזה בין אי שמירת המצווה לבין סבל או פגיעה באדם?
על פניו המגע הגופני נראה כדבר חיובי. הוא מחזק את הקשר ונותן לו מימד נוסף. אך כאשר המגע הוא אינו בקדושה לאחר נישואין, תאוות היצר החזקה יכולה להיתפס בטעות כרגש. כאשר היצר שולט אין האדם יכול יותר לחשוב בשכלו ולברר לעומק האם בת הזוג היא מתאימה באמת. הרצון לרוות את תאוות היצר והמשיכה הפיזית עלולים לעוור את עייני האדם. לעתים האדם נהיה עד כדי כך משוחד שאין הוא יכול לראות אפילו את חסרונות הצד השני. ייתכן שאפילו שיחות בני הזוג הן טפלות מחוסר התאמתם, עדיין השוחד שבמגע יגרום להם להישאר. והנורא מכל, במקרים רבים יהיו בטוחים האיש או האשה שהם מאוהבים - וזאת עוד בטרם הם אפילו הכירו האחד את השני. במקרה הטוב חוסר ההתאמה יוביל בסופו של דבר לפרידה, ואז יסבול האדם געגועים קשים לסיפוק אותה התאווה. ליבו יהיה מצולק ולעתים הוא יידון את עצמו לחודשים רבים של בדידות עד אשר ישים את אמונו ולבו בקשר חדש. במקרה הרע, יתחתנו בני הזוג שאינם מתאימים ויחיו חיים אומללים.
כאשר שומרים בני הזוג שלא לגעת האחד בשני בטרם החתונה, אזי גם במקרה של חוסר התאמה, קל יהיה לו לאדם מאוד להמשיך בחייו ולמצוא את זיווגו.
אם שומרים בני הזוג על מצווה אדירה זו הם יכולים ללא סנוור ועיוורון להגיע למסקנה אמיתית האם טוב יהיה להם להקים בית ומשפחה יחדיו. כך, ללא השוחד של המגע הפיזי, הם יוכלו לברר את הדברים לעומקם ולהבטיח לעצמם חיים מאושרים ואוהבים לאורך זמן עם בן זוג מתאים באמת.
לאחר שבני הזוג החליטו על נישואין מתוך התבוננות עמוקה ובדיקה לעומק של התאמתם, ולאחר שהתחייבו האחד לשני על בחירתם בברית הנישואין - אז הוספת המימד הגופני לקשר הוא בוודאי נפלא. שכן, לאחר שבאופן מושכל ושאינו משוחד בחרנו את בני זוגנו לחיים - אז בוודאי שהחיבור הפיזי רק יעצים את הקשר.
משל הדבר לאיש שמצא פרי מוזר שאינו מכיר. על אף מראה הפרי היפה, אין האיש יודע אם הפרי רעיל לו. הטיפש יטעם מהפרי ללא מחשבה ואולי יגלה שייקח שנים כדי להירפא מהרעל. החכם יבדוק את טיבו של הפרי לעומק ועל בוריו. אם הפרי רעיל, הרי שגילה זאת בטרם ניזוק. אם הפרי טוב - אז יוכל האיש ללא חשש לאכול וליהנות.
מי ייתן ונמצא כולנו את זיווגנו במהרה, נקים בית לתפארת ונעמיד צאצאים צדיקים מלפני הקדוש ברוך הוא!

















2 תגובות:

noa r. אמר/ה...

דברים יפים כתבת ועדיין ישנה בעיה. אנחנו נוטים לזלזל בחיבור הפיזי, או במקום מאוד רומנטיקני ונאיבי, להגיד שאיפה שישנה אהבת אמת ישנו סקס מעולה. אבל במציאות הדברים שונים, וגם התאמה פיזית זה משהו שיש לבדוק, אחרת בני הזוג, עם כל האהבה, נידונים לחיי סבל.

אנחנו כבר לא חיים בחברה בה מהותם היחידה של הנישואים היא הולדה, ולכן מקום המשטור של מין לפני הנישואים, מחשש לממזרים, הוא שונה.

איתמר רוטמנש אמר/ה...

אהלן נועה,
אני ממליץ לך לראות את ההרצאה של הרב זמיר כהן על אמנות האהבה באתר הידברות.. זה יבאר לך את הסוגיה באופן מושלם
:)